Kundene har talt: SpareBank 1 Forsikring har de mest fornøyde kundene – både før og etter skade

Dette kommer frem av den årlige undersøkelsen over hvor tilfredse norske kunder er med skadeforsikringsselskapene, utført av analysebyrået EPSI Rating.

Selskap Før skade Etter skade Lojalitet
SpareBank 1 69,7 % 84,4 % 72,9 %
Gjensidige 68,4 % 81,3 % 72,2 %
Tryg 68,2 % 80,4 % 70,7 %
If 65,6 % 80,1 % 65,9 %

Kilde: EPSI Rating 2010, personmarked, se også Dine Penger

Kundetilfredshet

Kundetilfredsheten beregnes ut fra om lag 30 spørsmål. I tillegg måles omdømme/merkevaren, forventninger, produktkvalitet, servicekvalitet, verdi for pengene og lojalitet.

For at kundene skal være lojale i fremtiden er den en forutsetning av kundetilfredshet er høy.

Mer fornøyd etter en skade – folks viktigst kundeverdi

Undersøkelsen viser at kunder som har hatt en forsikringssak er med tilfredse enn de som ikke har hatt det. Kundene synes håndtering av forsikringssaker er meget god. I SpareBank 1 svarer hele 84,4 % at de er fornøyde. Deretter kommer Gjensidige, andre selskaper, Tryg og If. Minst fornøyd er kunder i DNB Nor Skade og Codan med 78 % og 76,6 %.

Vi i SpareBank 1 jobber kontinuerlig for å gi deg den best mulige skadeopplevelsen når en skade har skjedd. Et raskt og riktig skadeoppgjør er den viktigste kundeverdien for folk flest.

Vi er veldig fornøyd med denne undersøkelsen hvor kundene har gitt oss de beste attester! :-)

Bildekreditering: Kunderådgiver i samtale med kunde, en Creative Commons Attribution Non-Commercial Share-Alike (2.0) bilde fra SpareBank 1 sin fotostrøm

Vi gjør oppmerksom på at innlegg på denne bloggen ikke erstatter personlig rådgivning.