Fortsatt forsikringskundenes favoritt

SpareBank 1 har nok en gang de mest fornøyde skadeforsikringskundene, både før og etter en skade. Det viser kundetilfredshetsundersøkelsen Norsk Kundebarometer 2012.

Her kommer SpareBank 1 nok en gang best ut i forsikringsklassen. Selskapet kommer dessuten på 15. plass av samtlige bedrifter – uansett bransje. Av 100 mulige poeng, får vi en tilfredshetsscore på 79,4 . Når det gjelder lojalitet, får SpareBank 1 Skadeforsikring en score på 84 av 100 poeng.

Les også: Er en “billig” bilforsikring billig?

Dette er et resultat som vi er både stolte og glade over. Vi tror at oppskriften for suksessen er konseptet «forsikring i bank». Altså at det er en kombinasjonen av god rådgivning og gode skadeoppgjør som gjør at kundene er så fornøyde. Våre finansrådgivere har vært gjennom et omfattende opplæringsprogram, og det er med på å sikre et høyt kompteanse- og servicenivå. Vi ser at det skaper gode kundeopplevelser.

I tillegg er det viktig for oss at kundene får raske og gode skadeoppgjør. At kundene våre faktisk blir enda mer fornøyde med oss etter en skade viser at vi har lykkes. Det gode forholdet til kundene er noe vi ønsker å ta vare på, og vi vil fortsatt gjøre vårt ytterste for å levere gode opplevelser i årene fremover.

Vi gjør oppmerksom på at innlegg på denne bloggen ikke erstatter personlig rådgivning.