EPSI 2013: SpareBank 1 har de mest fornøyde forsikringskundene

I dag la det uavhengige analysebyrået EPSI Norge frem sin årlige undersøkelse av hvor tilfredse norske kunder er med skadeforsikringsselskapene. Igjen troner SpareBank 1 Forsikring øverst på pallen med de mest fornøyde kundene både før og etter en skade.

– Dette var meget hyggelige nyheter. Vi er både stolte og glade over resultatet, og takker kundene for tilliten. Den skal vi ta godt vare på, sier adm. direktør Turid Grotmoll i SpareBank 1 Forsikring.

Gode kundeopplevelser

– Vi jobber systematisk med kompetanseheving internt i eget selskap og hos distributørene våre, SpareBank 1-bankene, for å sikre at kundeopplevelsen blir best mulig. Dette gjelder også for nettløsningene våre, som vi ser blir stadig viktigere for kundene våre. De ønsker i større grad å betjene seg selv på nett – som for eksempel å melde skader, endre forsikringssummer, bestille nye produkter osv.

Tilgjengelighet

– Vi vet også at det betyr mye for kundene at de får hjelp når de trenger det – derfor er vi opptatt av å gi raske, riktige og gode skadeoppgjør og erstatninger når uhellet skulle være ute. At kundene våre faktisk blir enda mer fornøyde med oss etter en skade, viser at vi lykkes med dette, sier Grotmoll.

Grotmoll mener mye av suksessen skyldes servicekonseptet «forsikring i bank».

– Rundt om i SpareBank 1-bankene har vi dyktige rådgivere som kjenner kundene godt. De er opptatt av å tilby riktige og relevante forsikringer. Dermed er kundene godt skodd om uhellet først skulle være ute, avslutter hun.

Her kan du se hele undersøkelsen (PDF).

Kontaktinformasjon
Turid Grotmoll, adm. direktør SpareBank 1 Forsikring, tlf 905 54 458
Christian Brosstad, kommunikasjonsdirektør, SpareBank 1 Forsikring, tlf 970 80 686

Turid Grotvoll er administrerende direktør i SpareBank 1 Forsikring

Turid Grotvoll er administrerende direktør i SpareBank 1 Forsikring

Vi gjør oppmerksom på at innlegg på denne bloggen ikke erstatter personlig rådgivning.