Hvordan lage en reklamefilm med hamstere?

Ekte hamstere blir filmstjerner denne høsten. Så hvordan lage reklamefilmer med hamstere som skuespillere?

Du har sikkert sett reklamefilmene fra et bokollektiv med hamstrene Anna, Takumi, Roger, Daniel og Charlotte. Filmene vises akkurat nå på TV, og går som en farsott på nettet.

Hvordan regissere hamstere?

Etter kun få dager på lufta, får vi en del spørsmål om hvordan man i alle dager lager en reklamefilm med hamstere. Dverghamstre er nysgjerrige og aktive. For å få til scenene i filmene, må produksjonsteamet være tålmodige og filme mye og lenge. Av og til må de lokkes med både mat og “det annet kjønn”. Tålmodighet er altså det viktigste for det kan ta lang tid å få til den perfekte scenen.

Ble tatt godt vare på

Representanter fra Djuragenturen Limelight Animals var til stede under hele filminnspillingen og ga råd og veiledning underveis. De passet godt på dyrenes sikkerhet og velferd hele veien. Det var nok ingen som fikk mer kos og klem enn de hamstrene som var med under innspillingen. Så hvem er disse dverghamstrene?

Klikk på bildet for å lese om rollefigurene:
profilene

Hvorfor bruke dyr i en reklamefilm?

Vi valgte hamstre fordi de ofte lever i bur. Til sammenlikning opplever mange unge at de bor i bur, fordi de ikke har kommet inn på boligmarkedet ennå. Enten de bor i kollektiv, leier eller bor hjemme hos foreldrene sine. Et bokollektiv med hamstre synes vi er en passende metafor på hvilken situasjon de unge ofte befinner seg i rett før de kjøper sin første bolig. Les mer på ungbolig.no.

Vi gjør oppmerksom på at innlegg på denne bloggen ikke erstatter personlig rådgivning.