Sannhetens øyeblikk: Dette gjør forsikringsselskapet når det stormer

Det er når ekstraordinære hendelser skjer at det virkelig gjelder.

SpareBank 1 Forsikring har år etter år blitt kåret til forsikringsselskapet med de mest fornøyde kundene, senest i Norsk Kundebarometer 2014.

Hva gjør vi når stormen rammer?

I helgen slo ekstremværet Nina hardt innover store deler av Sør-Norge. Heldigvis har vi ikke fått meldinger om at noen ble alvorlig skadd i uværet, men mange opplevde dramatiske skader på hus og eiendeler. Så langt har vi fått opp mot 600 skademeldinger, og det er ventet flere utover uken.

– Det er når det oppstår slike ekstraordinære hendelser at det er viktig å ha valgt en god forsikringspartner, forteller leder Evelyn Iversen i Kundeprosesser og Konsepter i SpareBank 1 Forsikring.

Rask og god hjelp

1. Du skal få svar så raskt som mulig
Når man er i en vanskelig situasjon, er det viktig å få rask hjelp av forsikringsselskapet. Når ekstremværet rammer, sørger vi for å ha høyere bemanning som står klare for å hjelpe deg.

2. Vi sender takstmann så snart det lar seg gjøre
I de sakene det er nødvendig med takstmann, er vi opptatt av å sende takstmann så tidlig det lar seg gjøre. Når det er mange som trenger hjelp samtidig, gjelder det å være gode på organisering slik at ressursene blir brukt mest mulig effektivt.

3. Vi skal gjøre situasjonen så enkel som mulig for deg
Vi skal gi nok informasjon, slik at du ikke opplever usikkerhet rundt situasjonen. Og vi skal sørge for at du får god oppfølging i tiden som kommer, mens skadene repareres, gjenoppbygges eller erstattes.

Hyggelige tilbakemeldinger

Vi har mottatt skadehenvendelser jevnt og trutt, men har heldigvis klart å holde tritt, selv om det til tider har vært hektisk, forteller Evelyn Iversen.

– Da er det ekstra hyggelig med gode tilbakemeldinger fra kundene våre, både direkte til oss og via sosiale medier. Jeg ønsker å takke kundene for forståelsen og tålmodigheten i denne ekstraordinære situasjonen, avslutter Iversen.

skryt-paa-facebook-ekstremvaeret-Nina

Vi gjør oppmerksom på at innlegg på denne bloggen ikke erstatter personlig rådgivning.