Selger boligen på Facebook

Nordmenn er storforbrukere av sosiale medier. Facebook har allerede blitt Norges største mediekanal. Så hvorfor ikke bruke Facebook når du skal selge boligen din?

Boligkjøperne endrer adferd i takt med det digitale landskapet. Tidligere var det Finn.no som var den eneste digitale markedsplassen for boliger, men nå viser ferske tall at digital markedsføring av boliger på blant annet Facebook gir gode resultater. Dette er gode nyheter for boligselgerne.

Vi har snakket med boligekspert Odd Nymark i EiendomsMegler 1 om denne trenden.

– Papiraviser har ikke samme oppslutning som tidligere, forteller Nymark. Lesertallene har dalt jevnt og ingenting tyder på at den trenden skal snu. Dagens brukere er heldigitale. Vi har derfor testet digitale annonser i enkelte områder siden tidlig vår, og har hatt svært gode resultater, sier Odd Nymark. Det ser ut til at Facebook når de yngre målgruppene på en annen måte enn for eksempel Finn.no.

Hvorfor fungerer dette så bra?

– Digitaliseringen gjør at vi kan vise boligannonsen til spesifikke grupper av potensielle kjøpere basert rekke faktorer som bosted, sivilstand, familieforhold, alder, utdannelse og lignende, forklarer Nymark. Dette kan gjøres på Facebook eller Google. På denne måten treffer vi mye mer presist. Våre erfaringer hittil er et snitt på 3000 ekstra klikk og 150.000 ekstra visninger på boligannonsen.

– Vi har fått inn flere gode historier fra kunder som har hatt suksess med salg av boligen digitalt, og det gleder oss stort. Vi heier jo på kundene våre. Et godt eksempel er at boliger som har ligget litt lenge ute har fanget opp nye interessenter og satt budrunder i gang, forteller Nymark.

Fakta om EiendomsMegler 1: EiendomsMegler 1-alliansen er landets største megler innenfor områdene bolig, fritidseiendom, prosjekteiendom og næringseiendom.

Vi gjør oppmerksom på at innlegg på denne bloggen ikke erstatter personlig rådgivning.