EPSI 2015: SpareBank 1 har de mest fornøyde forsikringskundene

I dag la det uavhengige analysebyrået EPSI Norge frem sin årlige undersøkelse av hvor tilfredse nordmenn er med forsikringsselskapene. SpareBank 1 Forsikring er igjen tilbake på toppen av pallen med de mest fornøyde kundene, både før og etter en skade.

– Dette var gode nyheter! Vi er både stolte og veldig glade over resultatet, og vil samtidig takke kundene for tilliten. Den skal vi ta godt vare på, sier adm. direktør Turid Grotmoll i SpareBank 1 Forsikring.

God kundeopplevelser

– Vi jobber systematisk med kompetanseheving internt i eget selskap og hos distributørene våre, SpareBank 1-bankene, for å sikre at kundeopplevelsen blir best mulig. Dette gjelder også for nettløsningene våre, som blir stadig viktigere for kundene. De ønsker i større grad å fikse ting selv på nett – som for eksempel å kjøpe nye produkter, gjøre endringer, melde skader osv. forteller Grotmoll.

Tilgjengelighet

– Vi vet også at det betyr mye for kundene at de får hjelp når de trenger det – derfor er vi opptatt av å gi raske, riktige og gode skadeoppgjør og erstatninger når uhellet først er ute. At kundene våre blir enda mer fornøyde med oss etter en skade, viser at vi lykkes med dette arbeidet, sier Grotmoll.

Grotmoll mener mye av suksessen skyldes servicekonseptet «forsikring i bank».

– Rundt om i SpareBank 1-bankene har vi dyktige rådgivere som kjenner kundene godt. De er opptatt av å tilby riktige og relevante forsikringer. Dermed er kundene godt skodd om uhellet først skulle være ute. Jeg synes det er hyggelig å se at vi, for første gang, er på pallen for de mest fornøyde bedriftskundene, avslutter Grotmoll.

EPSI Rating Norge om Forsikring 2015

Vi gjør oppmerksom på at innlegg på denne bloggen ikke erstatter personlig rådgivning.