Viser 118 innlegg i kategorien Bedrift.
+

Et scenario for global realøkonomi i 2011

På grunnlag av våre analyser i 2010 skisserer vi et scenario for global realøkonomi i 2011.

+

Leasing – nyttig finansieringsform eller kostbar fattigmannsløsning?

Hvorfor skal mitt firma lease og hva er eventuelt smart å finansiere med leasing? Mange er usikker og vet ikke når leasing er lønnsomt.

+

En ekstremt ekspansiv pengepolitikk fra den amerikanske sentralbanken

Det er nå klart at den amerikanske sentralbanken skal kjøpe amerikanske statsobligasjoner for $600 milliarder innen 30.6 2011, og at målsonen for den effektive styringsrenten er intervallet 0-0,25 prosent. I prinsippet er dette ekstremt ekspansiv pengepolitikk.

+

BankID-prisen 2010 til Coop

Coop Norge Handel er tildelt BankID-prisen 2010. Coop revolusjonerer kunderekrutteringen med ny nettjeneste for elektronisk innmelding.

+

Topplederkonferansen 2010: Vi må utnytte regionens konkurransefortrinn!

I går var næringslivstopper og akademia samlet på topplederkonferansen på NTNU. 120 personer deltok på konferansen, omtrent likt fordelt mellom næringslivet og akademia.

+

Framtiden til BankID

I dag er det over 2.1 millioner mennesker i Norge som bruker BankID, og det blir stadig flere BankID-brukersteder. Med den raske digitale utviklingen har BankID  mange muligheter i framtiden; for eksempel kan alt av avtaler som i dag signeres med penn på papir, kan i framtiden signeres elektronisk av privatpersoner, bedrifter og det offentlige. I praksis kan det bli en enorm effektivisering!

+

Hvordan vil statlige verdipapirkjøp påvirke den globale økonomien?

Mange sentralbanker har allerede trappet opp bruken av pengepolitiske stimuli i realøkonomien, og flere forbereder en ny omgang med verdipapirkjøp. I begynnelsen av november ble det klart at den amerikanske sentralbanken akter å kjøpe amerikanske statsobligasjoner for $600 milliarder i perioden frem til neste sommer.

+

Tre eksperter om bank og sosiale medier

Vi har fått Henriette Hedløv (Halogen), Ida Aalen (Net Life Research) og Cecilie Staude (BI), kjent fra den norske sfæren rundt sosiale medier, til å snakke litt om hvilke muligheter de ser bankbransjen har i sosiale medier.